HALCON onthult de eerste luchtverdedigingsraket van de VAE

• C-RAM maakt deel uit van het Skynex Air Defense System van Rheinmetall AG

ABU DHABI, Verenigde Arabische Emiraten-Dinsdag 23 Februari 2021 [ AETOS Wire ]

HALCON, een regionale leider in de productie en levering van precisiegeleide wapens, heeft vandaag SkyKnight onthuld – de eerste door de VAE ontworpen en vervaardigde tegenraket, artillerie en mortier (C-RAM) raketsysteem, op de International Defence en Exhibition Conference (IDEX) 2021.

EDGE, het moederbedrijf van HALCON, heeft een luchtverdedigingssysteem voor de korte afstand ontwikkeld, evenals het in Duitsland gevestigde Rheinmetall AG, dat actief op zoek was naar een raketsysteem als onderdeel van zijn Skynex-luchtverdedigingssysteem. De bedrijven besloten om samen een oplossing aan te bieden, waarbij HALCON SkyKnight leverde, het raketsysteem voor het hoog aangeschreven Oerlikon Skynex Air Defense System, dat nieuwe normen stelt met zijn unieke open architectuur.

EDGE Group Press Office

Thushara Mohanan, media@edgegroup.ae

+971555080413

+971553584520